Kirjaudu sisään
Silmäaseman asiakkaat ovat halukkaita suosittelemaan Silmäasemaa myös tuttavilleen, mikä käy ilmi jatkuvassa NPS-mittauksessa. Optikolla asioineiden asiakkaidemme keskuudessa suositteluasteemme vuonna 2024 Q3 oli 82,9 ja silmäsairaala-asiakkaidemme keskuudessa 94. Suositteluasteen lisäksi seuraamme asiakastyytyväisyyttä myymälässä, silmäsairaalassa, verkossa ja puhelinpalvelussa. Asiakkaidemme kokonaistyytyväisyys palveluitamme kohtaan on 4,5.
Kansainvälisesti käytetty NPS-mittari (NPS = Net Promoter Score) kertoo asiakasuskollisuudesta, ja se voi olla mikä tahansa luku -100:n ja +100:n välillä. Mitä korkeampi lukema on, sitä todennäköisemmin asiakkaamme suosittelevat Silmäasemaa tuttavilleen. NPS-lukua pidetään erinomaisena, kun se on yli 50. Asiakastyytyväisyyttä arvioimme puolestaan palveluväittämillä, joissa asteikko on 1–5.
Kun kysymme silmäsairaaloidemme asiakkailta, kuinka todennäköisesti he suosittelisivat palveluitamme tuttavilleen, suositteluasteemme on 94,4 Asteikolla 0–10 keskiarvomme on 9,6. Lisäksi keräämme avointa palautetta sekä mittaamme asiakastyytyväisyyttä leikkauksen jälkeen. Silmäsairaaloidemme asiakastyytyväisyys on 4,9/5. Tilanne Q3/2024.
Lähde: Silmäaseman asiakastyytyväisyyskyselyn avoimet palautteet
Optikko on tärkeä asiantuntija, kun asiakkaamme tarvitsevat tietoa näkökyvystään ja silmälasireseptin. Optikoilla käyneiden asiakkaiden suositteluaste on 82,9. Asteikolla 0–10 keskiarvomme on 9,3. Tämän lisäksi asiakastyytyväisyys optikkopalveluitamme kohtaan on 4,7/5. Tilanne Q3/2024.
Suositteluhalukkuuden lisäksi meille on tärkeää ymmärtää, miten tyytyväisiä asiakkaamme ovat saamaansa palveluun niin myymälöissä, silmäsairaaloissa kuin verkossakin. Seuraamme jatkuvasti asiakkaiden antamaa palautetta ja kehitämme toimintaamme sen perusteella. Asiakkaidemme kokonaistyytyväisyys palveluitamme kohtaan on 4,4/5. Tilanne Q3/2024.
Toimintaamme ohjaavat laatu, turvallisuus ja edelläkävijyys. Haluamme, että tuotteemme ja palvelumme palvelevat sekä nykyisiä asiakkaitamme-, että houkuttelevat meille uusia kävijöitä. Yksi keino varmistaa onnistumisemme on asiakastyytyväisyyskysely, jonka lähetämme jokaiselle Silmäasemalla asioineelle.
Kaikki saamamme palaute on meille tärkeää. Palautteen avulla voimme ymmärtää asiakkaitamme syvällisemmin sekä kehittää tapoja kohdata ja palvella heitä entistä paremmin. Käymme palautteen läpi systemaattisesti, ja sen perusteella tehdään tarvittavia toimenpiteitä. Palaute on avainasemassa toimintamme kehittämisessä.
Palautteen perusteella, olemme tähän mennessä kehittäneet mm. hinnoittelumme selkeyttä ja verkkosivustomme käytettävyyteen liittyviä asioita. Tuotteiden ja palveluiden kehittämisen lisäksi asiakaspalaute on tärkeä työväline myös henkilökuntamme ammatilliselle kehittymiselle. Kiitos palautteesta!